Wrzesień
1. To jestem ja
• poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
• uczestniczenie we wspólnych zabawach
• odpowiadanie na zadane pytania
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
2. Moja grupa
• rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków
• skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
• nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
3. Moja droga do przedszkola
• poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej)
• poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie ich czynności, narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy
• malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
4. Idzie jesień przez las, park
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola
• gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystywanie ich do wszelkiej działalności: matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji lub w ćwiczeniach ruchowych.
• uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych).
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
• wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało
PIOSENKA " Przywitamy się wesoło"
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
Przywitamy się wesoło zaklaszczemy raz, dwa, trzy,
Przywitamy się wesoło zaklaszczemy ja i ty
Przywitamy się wesoło już tupiemy raz, dwa, trzy
Przywitamy się wesoło już tupiemy ja i ty.
Hop, hop dzień dobry witam wszystkich was
Cwałujemy jak koniki już muzyka woła nas.
Wiersz " Przedszkolaki"
Kiedy jesień jest wokoło, wtedy wszystkim jest wesoło.
Gdzieś daleko lecą ptaki, a w przedszkolu?
Przedszkolaki! dziś ze sobą się poznają,
dziś piosenki zaśpiewają, dzielnie spełnią swe zadanie,
potem będzie pasowanie na dzielnego przedszkolaka
– bo to już tradycja taka!!!
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),
Barwy tęczy (Colours of rainbow)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, green, I see…
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Let’s make a circle/ sing a song) , Sit down, Stand up, Look at Max, Lilly! Where is Max, Lilly? What’s your name? Go to sleep, Can you see? I see you, Here you are, Let’s …! Put (the geen/red/yellow leaves on….! Step on…, Story time! Well done / Excellent!
Piosenki: „I can sing a rainbow”