Listopad
I : Dbamy o zdrowie
- zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka,
- zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności.
- zapoznanie z wyglądem, budową, nazwą tamburynu i grą na nim,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- zapoznanie z pracą stomatologa,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5.
- poznawanie nazw posiłków i pór dnia,
II : Moje domowe zwierzątko
- zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
- poznawanie swoich praw i obowiązków,
- poznawanie właściwości magnesu.
- rozwijanie sprawności manualnych.
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
III : Urządzenia elektryczne
- przygotowanie do nauki czytania,
- zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,
- rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów.
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii.
- poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
IV : Tu rosły paprocie
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów,
- zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki; instrumentacja piosenki
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności manualnej.
V: Nadchodzi zima
- dostrzeganie cykliczności pór roku,
- zapoznanie z literą y: małą, drukowaną i pisaną.
- pamięciowe opanowanie utworu literackiego,
- umuzykalnianie dzieci,
- utrwalanie nazw elementów pogody.
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat.
"Czystość to zdrowie" – piosenka
1.W naszej wiosce każdy powie:
„Gdzie jest czystość tam jest zdrowie!”
A że każdy chce być zdrowy,
więc o brudzie nie ma mowy!
Hej, ha, hejże, ha!
Więc o brudzie nie ma mowy!
2.W pierwszym domu wielkie pranie,
w drugim mycie i sprzątanie.
W trzecim domu Jaś z Tereską
płot malują na niebiesko.
Hej, ha, hejże, ha!
Płot malują na niebiesko.
3.Kaczka w stawie płucze piórka,
piórka dziobem czyści kurka,
kot łapkami myje pyszczek,
a ja co dzień buty czyszczę!
Hej, ha, hejże, ha!
A ja co dzień buty czyszczę!
4.W naszej wiosce każdy powie:
„Gdzie jest czystość tam jest zdrowie!”
A że każdy chce być zdrowy,
więc o brudzie nie ma mowy!
Hej, ha, hejże, ha!
Więc o brudzie nie ma mowy!
„Przyjaciele Zajączka” - wiersz Ludwika Wiszniewskiego
Chorował zajączek. Bolało go w boku
Nie mógł się poruszać ani zrobić kroku.
Więc do swych przyjaciół wysłał listy krótkie:
„Jestem bardzo chory, donoszę ze smutkiem-
Zajączek”.
Najpierw przyleciały dwie lekarki- sowy;
- Nie martw się, zajączku, wkrótce będziesz zdrowy!
A potem przybiegła wiewióreczka z zielem:
-Zanim je naparzę, łóżko ci pościelę!
Przyleciały również kuropatwy zacne,
przyniosły choremu oziminki smacznej.
Jedynie płochliwy, bielutki króliczek telegram nadesłał:
„Wyzdrowienia życzę!-
„Króliczek”.
Zając poweselał i wyrzekł te słowa:
-Wśród tylu przyjaciół przyjemnie chorować!
Jamniczek - piosenka
1.Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie
ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
2. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę
ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
3. A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka
ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
4. Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi, PSS…
Jak się zbudzi będzie zły
HAU HAU HAU...!
List do zimy - piosenka
1. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch.
Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch.
A my tego białego śniegu mamy już dość!
Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!
Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:
by śnieg niebieski był i miał czekolady smak,
i by go można zjadać jak lody,
i by tych lodów nigdy nam nie było brak!
A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty,
to żeby miał smak cukrowej waty!
2. Przeczytała list zima i odpisała tak:
Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak
sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart.
Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!
Ref.: Szanowna zimo…
3. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma,
w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da!
I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg,
śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…
Ref.: Szanowna zimo…
„Zanim przyjdzie gwiazdka” - wiersz B. Lewandowskiej
Jeszcze w lesie szumią świerki
Kołysanki swoje
A ja już mam kłopot wielki
Czym drzewko ustroję
Otoczone było w lesie
Świergotliwym gwarem
Więc i ja na nim zawieszę
Śmiesznych ptaszków parę.
Z waty będzie biały zając
i ruda wiewiórka
Wśród gałązek się schowają
Ślimaki ze sznurka
Pod wesołym muchomorem
Posadzę krasnale.
Mogą wybrać się wieczorem
Z wizytą do lalek.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Sport (Sport), Colours (Kolory), Weather (pogoda), Numbers 1-10(Liczby 1-10)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
orange; green; brown; white; black; swimming; playing; skipping; jumping; skiing; skipping rope;
swimsuit; football; skis; It’s... hot and sunny(cloudy/foggy/snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
What colour is it?; Catch!/Don’t catch! Put in the right order!; Where is/are the…?; Come up here!; Find it/them!; What’s the weather like?; Show us!; What colour is it?; Where is/are…?;
Piosenki: I like Sport!
Swimming, swimming with you!
When it’s hot and sunny, yoohoo!
I like swimming, do you?
Yes, I do!
Playing football, with you!
When it’s cloudy, yoohoo!
I like playing football, do you?
Yes, I do!