Listopad

 

I :  Dbamy o zdrowie

  • zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka,
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności.
  • zapoznanie z wyglądem, budową, nazwą tamburynu i grą na nim,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zapoznanie z pracą stomatologa,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5.
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia,

II :  Moje domowe zwierzątko

  • zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
  • poznawanie swoich praw i obowiązków,
  • poznawanie właściwości magnesu.
  • rozwijanie sprawności manualnych.
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

III :  Urządzenia elektryczne

  • przygotowanie do nauki czytania,
  • zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów.
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii.
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

IV :  Tu rosły paprocie

  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów,
  • zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki; instrumentacja piosenki
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

V:  Nadchodzi zima

  • dostrzeganie cykliczności pór roku,
  • zapoznanie z literą y: małą, drukowaną i pisaną.
  • pamięciowe opanowanie utworu literackiego,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • utrwalanie nazw elementów pogody.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat.

 

"Czystość to zdrowie" – piosenka


1.W naszej wiosce każdy powie:
   „Gdzie jest czystość tam jest zdrowie!”
   A że każdy chce być zdrowy,
   więc o brudzie nie ma mowy!
   Hej, ha, hejże, ha!

 Więc o brudzie nie ma mowy!


2.W pierwszym domu wielkie pranie,
   w drugim mycie i sprzątanie.
   W trzecim domu Jaś z Tereską
   płot malują na niebiesko.
   Hej, ha, hejże, ha!

   Płot malują na niebiesko.


3.Kaczka w stawie płucze piórka,
   piórka dziobem czyści kurka,
   kot łapkami myje pyszczek,
   a ja co dzień buty czyszczę!
   Hej, ha, hejże, ha!
   A ja co dzień buty czyszczę!


4.W naszej wiosce każdy powie:
   „Gdzie jest czystość tam jest zdrowie!”
   A że każdy chce być zdrowy,
   więc o brudzie nie ma mowy!
   Hej, ha, hejże, ha!

   Więc o brudzie nie ma mowy!

 „Przyjaciele Zajączka” -  wiersz  Ludwika  Wiszniewskiego

Chorował zajączek. Bolało go w boku
Nie mógł się poruszać ani zrobić kroku.

Więc do swych przyjaciół wysłał listy krótkie:
„Jestem bardzo chory, donoszę ze smutkiem-

                                                                Zajączek”.


Najpierw przyleciały dwie lekarki- sowy;
- Nie martw się, zajączku, wkrótce będziesz zdrowy!
A potem przybiegła wiewióreczka z zielem:
-Zanim je naparzę, łóżko ci pościelę!
Przyleciały również kuropatwy zacne,
przyniosły choremu oziminki smacznej.
Jedynie płochliwy, bielutki króliczek telegram nadesłał:
„Wyzdrowienia życzę!-

                                                                „Króliczek”.
Zając poweselał i wyrzekł te słowa:
-Wśród tylu przyjaciół przyjemnie chorować!

 

Jamniczek - piosenka

 

1.Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

2. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę

ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

3. A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

4. Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi, PSS…
Jak się zbudzi będzie zły
HAU HAU HAU...!

 

List do zimy - piosenka

 

1. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch. 

Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch. 

A my tego białego śniegu mamy już dość! 

Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!

Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:  

by śnieg niebieski był i miał czekolady smak, 

i by go można zjadać jak lody,

i by tych lodów nigdy nam nie było brak! 

A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty, 

to żeby miał smak cukrowej waty!

2. Przeczytała list zima i odpisała tak: 

Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak 

sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart. 

Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!

Ref.: Szanowna zimo…

3. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma, 

w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da! 

I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg, 

śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…

Ref.: Szanowna zimo…

 

 „Zanim przyjdzie gwiazdka” -  wiersz B. Lewandowskiej

Jeszcze w lesie szumią świerki
Kołysanki swoje
A ja już mam kłopot wielki
Czym drzewko ustroję
Otoczone było w lesie
Świergotliwym gwarem
Więc i ja na nim zawieszę
Śmiesznych ptaszków parę.
Z waty będzie biały zając
i ruda wiewiórka

Wśród gałązek się schowają
Ślimaki ze sznurka
Pod wesołym muchomorem
Posadzę krasnale.
Mogą wybrać się wieczorem

Z wizytą do lalek.

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Sport (Sport), Colours (Kolory), Weather (pogoda), Numbers 1-10(Liczby 1-10)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

orange; green; brown; white; black; swimming; playing; skipping; jumping; skiing; skipping rope;

swimsuit; football; skis; It’s... hot and sunny(cloudy/foggy/snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

What colour is it?; Catch!/Don’t catch! Put in the right order!; Where is/are the…?; Come up here!; Find it/them!; What’s the weather like?; Show us!; What colour is it?; Where is/are…?;

Piosenki: I like Sport!

Swimming, swimming with you!

When it’s hot and sunny, yoohoo!

I like swimming, do you?

Yes, I do!

Playing football, with you!

When it’s cloudy, yoohoo!

I like playing football, do you?

Yes, I do!