Luty

 

Temat tygodnia: „Klimatolubne przedszkolaki”

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne

· wskazanie podstawowych przyczyn i konsekwencji zmian klimatu

· zapoznanie z terminem „energia elektryczna” i „elektrownia”

· wskazanie wiatru i słońca jako źródła energii przyjazne środowisku i klimatowi

· poznanie wartości wody dla człowieka, zwierząt

· zapoznanie z możliwością wykorzystania wody deszczowej

· kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

· współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,

· wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,

· liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,

· czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań,

· rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: „Chciałbym być matematykiem”

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne

· rozwijanie umiejętności liczenia,

· zapoznanie z literą p: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

· zapoznanie z nazwami miesięcy,

· zachęcanie do wspólnego działania.

· poznawanie polskich tańców ludowych,

· rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Znamy te baśnie:

- Zapoznanie z literą W: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- zapoznanie z bohaterami baśni,

- zapoznanie z pracą w bibliotece,

- wykonanie zakładki do książki,

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,

- rozwijanie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i głoski.

Temat tygodnia: „W lodowej krainie”

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne

· orientowanie się w schemacie własnego ciała,

· zwrócenie uwagi na dokładne kolorowanie pól z literami

· kształtowanie umiejętności prawidłowego zapisywania i odczytywania działań matematycznych,

· współdziałania w sytuacjach zabawowo- zadaniowych.

· zapoznanie dzieci z przysłowiem „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”

· kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

· utrwalanie i poszerzanie wiadomości o zwierzętach zamieszkujących Grenlandię,

· rozwiązywanie zagadek

 

„Ziemia wyspa zielona” - piosenka https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Venus. Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu .

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet. To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.

Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć co piszczy w trawie. Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się bawić.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet. To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.

Posadźmy kwiatów tysiące. Posadźmy krzewy i drzewa, niech z nieba uśmiecha się słońce, pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet. To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.

 

„Mali strażnicy przyrody” - wiersz

 

Dziś ekologia modne słowo, przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową. Jej strażnikami się ogłaszamy, od dziś przyrodzie my pomagamy.

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci, musisz takiemu uwagę zwrócić. Nie można przecież bezkarnie śmiecić, to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

Nie wolno łamać gałęzi drzew, bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew. A kiedy bocian wróci z podróży, gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył. Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić, po co jej dzieci mają się smucić. Niech barwny motyl siada na kwiatach, żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki, sikorki, wróble, wrony, szpaki. Powieś na drzewie karmnik mały, będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali uczyć będziemy tego wandali. Matka natura nam, wynagrodzi, jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie

 

„Magiczna liczba 7” - piosenka

magiczna liczba 7 mp3

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

To jest 6 (pokazujemy nos)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

To jest 6 (pokazujemy nos)

To jest 7 (chwytamy rękami głowę i ruszamy nią w lewo i prawo)

Oczywiście u dzieci młodszych możemy wprowadzić inną sekwencje ruchów, oraz dowolnie skrócić ilość liczb np. do 4.

To jest 1 – klaszczemy

To jest 2 – tupiemy

To jest 3 – podskakujemy

To jest 4 – robimy przysiad

 

"Umiem liczyć do dziesięciu" - wiersz Na jeden - klaśnij, na dwa-skocz, trochę w lewą stronę zbocz. Na trzy-machnij noga prawą ale zrób to bardzo żwawo. A na cztery -mrugnij okiem, pięć-maszeruj równym krokiem. Sześć - oznacza podskok w górę, jakbyś chciał przeskoczyć górę. Siedem to jest kroczek w prawo, osiem - możesz bić już brawo. A na dziewięć -"liczba" krzyknij! I na koniec stojąc w miejscu wolno policz do dziesięciu!

 

Język angielski

Zakres tematyczny (Topic range and scope):

Parts of the body (części ciała); Actions (czynności); Healthy routine (zdrowe nawyki); Numbers 1-10 (liczby 1-10); Colours (kolory); Carnival (karnawał);

 

Słownictwo kluczowe (Key vocabulary):

Head; tummy; feet; arms; hands; legs;

Nod your head! Pat your tummy! Stretch your arms! Clap your hands! Bend your legs! Stamp your feet! It hurts! Plaster;

Can he/she do it? Yes, she/he can; No, she/he can’t; I sleep a lot (brush my teeth/eat broccoli/do sports/go out/smile) every day! It is healthy!

Carnival; mask; baloon; music; dance; dress up.

Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):

Come on, let’s take the lift with Boo!

I want to... (show you something)!

I’ve got...

Can you help me?

Put ... (the tissue) on your (head/tummy/...)

Sit (in a circle). Pass (the envelopes) on, like this! Who’s got... (the red envelope)?; Concentrate! Nod your head!; Pot your tummy! Stretch your arms!; Clap your hands! Bend your legs! Stamp your feet! It hurts!; What hurts? Help me/him/her; Can you/he/she do it? Yes, I/he/she can! I can (stamp my feet); Team up!; Stand (here); Let’s go and see the doctor! What’s the matter? How many... (feet) are there (between me and you)?

Boo/he/she says...; it is healthy! I... (sleep/brush my teeth/eat broccoli; do sports/smile) every day! What do you do every day? Do you... (smile) every day? Let’s play (dominoes)! Can I have... (a plaster)?; Put... (the plaster) on ... (your hand)!

 

Piosenka (a song):

Let’s go to the carnival,

Let’s go there today!

Let’s go to the carnival,

Let’s join to the parade!

Let’s go to the carnival,

Let’s go there right now!

Let’s go to the carnival,

Let’s all dress like clowns!