Listopad

JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?

-propagowanie zdrowego stylu odżywiania sie

- rozwijanie postawy prozdrowotnej

- wzbogacenie wiedzy na na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu

- kształcenie poczucia rytmu, doskonalenie dykcji i artykulacji

- rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji przestrzennej

CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?

- poznanie symboli narodowych

- budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznanie wybranych legend polskich

- zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze

- doskonalenie percepcji słuchowej, kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenie precyzji ruchów dłoni i nadgarstka

MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków

- poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny

- zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą symboli

- realizacja II edycji ogólnopolskiego projektu “Terapia ręki dla każdego” – zachęcanie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała

- rozwijanie sprawności ruchowej

GDZIE MOZNA ZOBACZYĆ MAŁĄ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ

- poznawanie wyglądu i nazw planet Układu słonecznego

- zdobywanie informacji na temat gwiazd, rozwijanie mowy

- rozwijanie sprawności ruchowej i szybkiego reagowania na sygnał

- realizacja II edycji ogólnopolskiego programu “Gramy zmysłami” – sensoryczna matematyka

- obchody dnia pluszowego misia

 

Piosenka:

PRZYSZŁA JESIEŃ

muz. i sł. Maria Tomaszewska

Przyszła jesień do przedszkola

stanęła na progu 3x

zapytała jesień dzieci:

czy wejść do was mogę 2x

hej.

Nie, nie możesz, my nie chcemy

cię tu widzieć pani 3x

bo jak wejdziesz do przedszkola

naśmiecisz listkami 2x

hej
 

Wiersze:

CZYSTE RĄCZKI

autor: Maria Broda-Bajak


Aby czyste mieć ręce

umyj je mydłem w łazience

Zmocz je wodą dokładnie,

namydl, spłucz, O, jak ładnie!
 

HIGIENA

autor: Katarzyna Tomiak- Zaremba

Kiedy rano wstaniesz,

mydło, ręcznik złap,

odkręć szybko wodę:

kap, kap, kap, kap.

Po dobrym posiłku

biegnij ile tchu,

aby umyć zęby:

szu, szu, szu, szu.

Po aktywnym dniu

wieczorem zrób tak:

dokładnie się umyj:

chlap, chla, chlap, chlap.

KROPLE

autor: Dorota Gellner

Chodzę sobie po ogrodzie, krople deszczu mam na brodzie.

Skaczę sobie po chodniku z kroplą deszczu na kucyku.

Tu i tam się kropla mieni, Schowam krople do kieszeni.

O! już pełną kieszeń mam! Resztę deszczu oddam wam!