Listopad
JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
-propagowanie zdrowego stylu odżywiania sie
- rozwijanie postawy prozdrowotnej
- wzbogacenie wiedzy na na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu
- kształcenie poczucia rytmu, doskonalenie dykcji i artykulacji
- rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji przestrzennej
CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
- poznanie symboli narodowych
- budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznanie wybranych legend polskich
- zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze
- doskonalenie percepcji słuchowej, kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenie precyzji ruchów dłoni i nadgarstka
MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków
- poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny
- zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą symboli
- realizacja II edycji ogólnopolskiego projektu “Terapia ręki dla każdego” – zachęcanie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie sprawności ruchowej
GDZIE MOZNA ZOBACZYĆ MAŁĄ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ
- poznawanie wyglądu i nazw planet Układu słonecznego
- zdobywanie informacji na temat gwiazd, rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności ruchowej i szybkiego reagowania na sygnał
- realizacja II edycji ogólnopolskiego programu “Gramy zmysłami” – sensoryczna matematyka
- obchody dnia pluszowego misia
Piosenka:
PRZYSZŁA JESIEŃ
muz. i sł. Maria Tomaszewska
Przyszła jesień do przedszkola
stanęła na progu 3x
zapytała jesień dzieci:
czy wejść do was mogę 2x
hej.
Nie, nie możesz, my nie chcemy
cię tu widzieć pani 3x
bo jak wejdziesz do przedszkola
naśmiecisz listkami 2x
hej
Wiersze:
CZYSTE RĄCZKI
autor: Maria Broda-Bajak
Aby czyste mieć ręce
umyj je mydłem w łazience
Zmocz je wodą dokładnie,
namydl, spłucz, O, jak ładnie!
HIGIENA
autor: Katarzyna Tomiak- Zaremba
Kiedy rano wstaniesz,
mydło, ręcznik złap,
odkręć szybko wodę:
kap, kap, kap, kap.
Po dobrym posiłku
biegnij ile tchu,
aby umyć zęby:
szu, szu, szu, szu.
Po aktywnym dniu
wieczorem zrób tak:
dokładnie się umyj:
chlap, chla, chlap, chlap.
KROPLE
autor: Dorota Gellner
Chodzę sobie po ogrodzie, krople deszczu mam na brodzie.
Skaczę sobie po chodniku z kroplą deszczu na kucyku.
Tu i tam się kropla mieni, Schowam krople do kieszeni.
O! już pełną kieszeń mam! Resztę deszczu oddam wam!