Kwiecień
1. Chciałbym być sportowcem:
- Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej,
- zapoznanie z literą „J”,
- zapoznanie z zawodem leśnika i sposobami dbania o las i środowisko,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapoznanie z wierszem „Nadchodzi wiosna”,
- obchody dnia marchewki, Leśnika i sportu.
2. Wkrótce Wielkanoc:
- Zapoznanie z literą „Ł”,
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- zapoznanie z piosenką „Wiosenne Porządki”,
- wykonanie prac plastycznych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
3. Mali strażnicy przyrody:
- Uświadomienie konieczności dbania o lasy,
- zapoznanie z literą „Ż”,
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10,
ó- uświadomienie o konieczności segregowania odpadów,
- nauka słów piosenki i tańca „Ekopingwinek”,
- zapoznanie ze sposobami ochrony Ziemi oraz jej budową i wyglądem,
- Obchody Dnia Ziemi.
4. Jestem Polakiem i Europejczykiem:
- zapoznanie z literą „H”,
- przybliżenie charakterystycznych miejsc znajdujących się w najbliższej okolicy,
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- zapoznanie z Hymnem Narodowym „Mazurek Dąbrowskiego”,
- wykonanie flagi Polski,
- poznanie herbu Warszawy, nazwy miasta, jej pochodzenia i wybranych zabytków,
- Zapoznanie z Unią Europejską.
WIERSZ A. SUROWIEC „NADCHODZI WIOSNA”
Nadchodzi wiosna, zielona i radosna,
Do życia budzi przyrodę i ludzi,
Drzewa okrywa pękami kwiatów,
w oddali słychać wesoły śpiew ptaków.
Słońcem maluje tęczę na niebie,
By świat rozjaśnić właśnie dla Ciebie.
PIOSENKA „Ziemia to wielki podróżnik”
Trzeba powtórzyć za Kopernikiem,
Że Ziemia wielkim jest podróżnikiem.
I choć bez przerwy jest w swej podróży
Wędrówka ta jedna jej nie nudzi
Ziemia, Ziemia, cza cza cza,
Do podróży coś ją pcha,
Ziemia, Ziemia, cza cza hej!
W podróż z nią wyruszyć chciej!
A gdy tak Ziemia Słońce odwiedza,
Zmianę pór roku każdy dostrzega.
I następują wiosna i lato,
Jesień i zima, co ty na to?
Ziemia, Ziemia, cza cza cza,
Do podróży coś ją pcha,
Ziemia, Ziemia, cza cza hej!
W podróż z nią wyruszyć chciej!
Język angielski:
Zakres tematyczny (Topic range and scope):
Garden and gardening (Ogród i praca w ogrodzie); Family (Rodzina); Animals and insects (Zwierzęta i owady); Plant growth process (Cykl rozwojowy rośliny); Numbers 1-10 (Liczby 1-10); Colours (kolory)
Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):
Let’s take the lift; Eight levels up! Listen/Look at the picture carefully! Who wants to play?; Hands up! Point; Trace; Colour; Match; Draw; Tick; Check. What’s missing?; Complete... (the poster) What can it be? Come up here! Pass... (the cards) on! Sit... (down/by/me/on the stars) Repeat after me (a happy/sad/... voice)! What am I doing? Who is... (planting seeds)? Swap places! I’m... (in the garden/digging holes)! Where does it go? Pick... (one minicard) Are you... (Planting seeds)? Yes, I am/ No, I’m not! How many... (legs) are missing from the picture? Put... (this card) on... (the wall) Do you like... (playing in the garden?) Jaś/Kasia/... is (a spider/digging holes)! You are (flies/planting seeds)! Catch... ((the flies)! Sit... (at the table), please! I’m ... (a little seed/hiding deep/a flower/ so tall) It is warm. Down comes the rain. I grow! Let’s ... (make a circle) Show me/us... (the watering cans)! Open/close; Do you remember... (the actions)?
Vocabulary (słownictwo):
Mummy; daddy; grandpa; grandma; garden; digging holes; planting seeds; watering seeds; picking flowers; Can I help, too? There’s so much do to!; parrot; fly; spider; sun; warm; rain; grow; deep; up; flower; tall
A song (piosenka):
Oh, Family!
Oh, Family!
Oh, Families!
Oh, Families!
Family, family, we are a family.
Oh, families, oh, families, many kinds of families.
Some families are big.
Grandma, grandpa, sister and brother
Some families are small.
Father, mother and me
Family, family, I love my family.
Oh families,
oh, families,
many kinds of families