Wrzesień

Co słychać w przedszkolu? (2 dni)

· dekodowanie symboli

· ustalenie kodeksu grupowego

· rozwijanie sprawności fizycznej

· rozwijanie mowy

Co słychać w przedszkolu? – ciąg dalszy

· doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej

· rozwijanie mowy

· poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu – wycieczka

· klasyfikowanie zabawek według rodzaju

· rozwijanie sprawności fizycznej

· rozwijanie kompetencji społecznych poprzez uczestnictwo w zabawach integracyjnych

· rozwijanie umiejętności plastycznych – projektowanie logo grupy

· różnicowanie prawej i lewej strony w schemacie ciała

· utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren

· rozwijanie sprawności manualnych – wykonanie grupowej pracy

· dostrzeganie korzyści z przynależności do grupy

Jak być superbezpiecznym?

· poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa,

· rozwijanie słuchu fonematycznego

· nabywanie umiejętności czytania i pisania poprzez zabawy z literami

· rozwijanie umiejętności klasyfikowania

· nazywanie figur geometrycznych,opisywanie ich właściwości

· rozwijanie sprawności fizycznej

· rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu

· rozwijanie percepcji słuchowej

· rozwijanie umiejętności plastycznych

Jakie są moje supermoce?

· rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie części ciała

· poznawanie sposobów dbania o zdrowie

· rozwijanie myślenia logicznego

· rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

· poznawanie świata wszystkimi zmysłami

· kolorowanie liści zgodnie z kodem

· rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu

· zabawy sensoryczne z wodą

· rozwijanie mowy i inteligencji emocjonalnej

· poznawanie i nazywanie swoich uczuć – zabawy parateatralne

· nazywanie własnych zainteresowań, talentów i dzielenie się nimi z koleżankami i kolegami

· rozwiązywanie problemów i dochodzenie do wspólnych wniosków – burza mózgów

· rozwijanie umiejętności plastycznych – tajemniczy obrazek dla przyjaciela

Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

· zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym; zapoznanie z oznakami jesieni

· poznawanie sposobów mierzenia, w szczególności mierzenia obiektów przyrodniczych

· rozwijanie śmiałości i swobody ruchów podczas działań

· rozwijanie aktywności badawczej

· rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z głoskami

· rozwijanie kompetencji matematycznych w trakcie róznego rodzaju działań

i zabaw o charakterze matematycznym

· nauka gry na keyboardzie

· wspieranie zdrowia,rozwoju emocjonalnego dzieci w trakcie zabaw dramowych

 

Latawce

(sł. i muz. Krystyna Gowik).

Było lato i same ciepłe dni, wakacyjny, miły czas, lodów słodki smak, pośpiechu całkiem brak. Gdzie to wszystko? – pytam was.

I wspominam dziś z uśmiechem te podróże z plecakiem, z walizką, te zabawy z leśnym echem, ciepłe słońce nad głową tak blisko.

Ref.: Pędził pociąg stuku-puku, dzwonił rower dzyń, dzyń, dzyń. Karuzela wirowała wiuuu, a latawce fruuuu Kolorowe latawce fruuuu…

Pluskał strumyk chlupu-chlupu, a samolot warczał wrrrrrrr.. Szeleściło siano szu, szu, szu, a latawce fruuu Kolorowe latawce fruuuu…

2. Już wakacje: stop! Już przedszkolny rok, a ja muszlę trzymam wciąż. Słuchać jeszcze chcę, j

ak szumi morze w niej, gdy przyłożę ucho swe.

I uśmiecham się do lata, do tych pszczół, które głośno brzęczały, do wietrzyka z końca świata, do tych przygód: i dużych, i małych.

Ref.: Pędził pociąg…

 

"Na pocieszenie" Laura Łącz

Wierszyk szybko ci przeczytam, by cię trochę rozweselić. Jesteś bardzo smutny dzisiaj - chcę ten smutek z tobą dzielić! Powiedz, jakie masz kłopoty - ja wysłucham i zrozumiem, potem dam ci dobrą radę i przytulę, tak jak umiem. Jestem twoją przyjaciółką, a ty moim przyjacielem - razem pokonamy wszystko, choćby trudów było wiele. Zawsze chętnie ci pomogę, lecz, gdy nie chcesz, nie zapytam o to, jakie masz sekrety - tylko wierszyk ci przeczytam.

"Starszaki" sł.Ewa Stadmuller muz.Jerzy Zajac

1. Kto z dywanu klocki zbiera? Kto już zna się na literach? Kto tak mądry jest? Kto ulepił psa z ogonem? Patrzy, kiedy jest zielone, by przez jezdnię przejść? Ref. Starszaki, ach starszaki! Każdy starszak to jest ktoś, ktoś, kto już dużo umie.

Jednym słowem: rozgarnięty gość! 2. Kto śniadanie umie zrobić i choinkę przyozdobić? Kto tak sprytny jest? Kto się szybko sam ubierze? Kto się zna na komputerze? Kogo kocha pies?

Ref. Starszaki, ach starszaki!

 

„ Kwadrat i Prostokąt” Maria Terlikowska

Kwadrat to dziwna figura,

Bo nie wiadomo gdzie dół, gdzie góra.

Do góry głową,czy na dół głową –

Zawsze wygląda jednakowo.

Ma równe kąty,ma równe boki,

Tak samo długi jest, jak i szeroki.

Prostokąt też ma proste kąty,

lecz znamy różne prostokąty:

bywają niskie – jak ten mur,

albo wysokie – jak drapacz chmur.

Duży prostokąt to jest ściana

cała na żółto pomalowana.

Mały prostokąt – to jest zeszyt.

Już rozumiecie? To mnie cieszy!