Luty
Kim będę, gdy dorosnę?
· Zapoznanie z wybranymi zawodami
· Rozpoznawanie, nazywanie i zabawy z literą c, C
· Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „+”
· Rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9 i w zakresie właściwym dziecku
· Dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych
· Zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami
· Poznawanie etapów otrzymywania wybranych produktów, przedmiotów, np. cukru, papieru, chleba z wykorzystaniem literatury, filmu
· wyczuwanie akcentu metrycznego w taktach dwu-, trzy- i czteromiarowych
Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
· Poznanie lub przypomnienie postaci z dziecięcych baśni
· Zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki
· Układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki
· Rozpoznawanie, nazywanie i zabawy z literą p, P
· Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
· Zapoznanie z wybraną akcją społeczną, popularyzowanie czytelnictwa
· Zapoznanie z wybranymi związkami frazeologicznymi
Gdzie puka sztuka?
· Poznawanie zawodów zwiazanych z szeroko pojętą sztuką
· Zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów
· Poszerzenie wiedzy o Filharmonii i Operze oraz Teatrze
· Poszerzanie wiedzy o sztuce cyrkowej
· Rozpoznawanie, nazywanie i zabawy z literą r, R
· Wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „-„
· Rozwijanie ekspresji artystycznej
· Tworzenie dziecięcej sztuki
Co łączy kurę i dinozaura?
· Usystematyzowanie wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami
· Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych
· Zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi
· Poznanie pracy paleontologa
· Rozwijanie ekspresji twórczej
· Rozwijanie sprawności fizycznej
"Jaki zawód wybrać mam" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
1. Jaki zawód wybrać mam,
gdy dorosnę całkiem już?
Być artystą, naukowcem
czy uprawiać ogród róż?
Pisać wiersze lub muzykę,
no a może suknie szyć?
Projektantem mody zostać
lub kucharzem dobrym być?
Ref.: Moi drodzy, co tu kryć –
całkiem nie wiem, kim mam być!
Może ktoś podpowiedź da,
jaki zawód wybrać mam. (2 razy)
2. Jaki zawód wybrać mam?
Takie myśli krążą mi…
Fajnie będzie sprytnym być
i domy stawiać raz, dwa, trzy.
Być sportowcem lub trenerem,
wielką siłę w sobie mieć.
Ratownikiem wodnym zostać
i ratować ludzi chcieć.
Ref.: Moi drodzy…
"Bajkowe marzenia" (nuz.Krystyna Gowik")
1. Są bajki i baśnie, cudowny świat, gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat, to lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być, kim tylko chcesz i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia
2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz, to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się, to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz, wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.
„Portrety” –Dorota Gellner
Kupił raz kocur farby i pędzle.
Wydał na wszystko mnóstwo pieniędzy.
Potem zamiauczał: - Ja wam pokażę!
Zostanę teraz wielkim malarzem!
Będę malował wszystkim portrety!
- I namalował kilka, niestety!
Bo już na przykład, gęś ma pretensje:
- Ja na ten portret wydałam pensję!
I na dodatek wzięłam pożyczkę,
A na portrecie widzę… indyczkę!
Mysz oburzenie także wyrażą:
- Co to za portret? On mnie postarza!
Nie jestem wprawdzie pierwszej młodości,
Ale daleko mi do starości!
I wszyscy złoszczą się na malarza:
- Na swych obrazach pan nas obraża!
Złapał więc kocur fary i pędzle
i w stronę parku pognał czym prędzej.
- Nie mam tam więcej nic do roboty.
Wolę malować ławki i płoty…
Agata Dziechciarczyk "Dinozaury"
Ciężki chód i ostre zęby Wzrok zabójczy i węch pewny
Wielkie przy tym gabaryty Oraz przeraźliwe ryki
Dinozaury wielkie stwory Dla nas prawie jak potwory
W okresie jurajskim tutaj żyły Swoje ślady zostawiły
Tyranozaur gad to przestraszny Wielka głowa, korpus ciasny
Ryczy strasznie, wszystko żre Z nim nie zaprzyjaźnisz się
Diplodok to roślinożerca Skubie liście i kwiaty z kobierca
Na jego długiej szyi Zjeżdżalnię ma, kto się pomyli
Centrozaur żywi się roślinami Pokryty jest rybimi łuskami
Wachlarz go chroni na grzbiecie W nim ostre kolce znajdziecie
Pterozaur to lotny gad Pan przestworzy i wypraw
Lepiej nie wpaść w jego szpony Często bywa nienajedzony
Dinozaurów różnych wiele Dla Was dzieci – przyjaciele
Choć jaszczury to straszliwe Dziś są dla nas nieszkodliwe