Maj
Podróż po Europie
- Wprowadzenie podstawowych informacji o Unii Europejskiej
- Poznanie flagi, waluty i hymnu Unii Europejskiej
- Zapoznanie z państwami członkowskimi Unii Europejskiej
- Poznanie legendy o Europie
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy pochodzące z różnych krajów europejskich
Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- poznawanie wybranych miejsc i zabytków w Polsce
- wybranych wybranych miejsc w Europie i na świecie
- poznawanie najsłynniejszych zabytków na świecie
- poznawanie muzyki innych narodów
- poznawanie zabaw i aktywności dzieci i dorosłych innych narodów
- posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami, w zabawach tropiących
- układanie działań do podanych zadań matematycznych
- próby określania godzin na zegarze
- wyjaśnienie pojęcia fair play i stosowanie go w grach i zabawach zespołowych na świeżym powietrzu
Czyim domem jest łąka?
- Poznanie zwierząt mieszkających na łące
- Rośliny rosnące na łące
- Zastosowanie wybranych gatunków roślin przez człowieka
- Zapoznanie z rozwojem żaby
- Poszerzenie wiedzy o motylach i pszczołach
- Wzbogacanie słownictwa związanego z przyrodą
- Tworzenie karty zielnika
- Tworzenie map myśli
- Tworzenie improwizacji teatralnej – Teatrzyk na łące
Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
- prezentowanie wiedzy osobistej o mamie
- dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny
- określanie swoich i członków rodziny cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, kolor skóry
- budzenie szacunku do rodziców
- wykonywanie niespodzianek dla rodziców
- zapoznanie z sześcianem
- rozgrywanie gier planszowych, wspierających matematyczne umiejętności dzieci
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci
- próby samodzielnego czytania
- tworzenie samodzielnych choreografii tanecznych i instrumentacji do podanego utworu
Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Zapoznanie z pojęciem przyjaźni
- Utrwalanie wiedzy dotyczącej stopnia pokrewieństwa
- Utrwalenie znaków: <, >, =
- Doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce
- Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci z niepełnosprawnościami
- Dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi pochodzącymi z różnych krajów
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność liczenia
- Tworzenie prostych zabawek
Piosenka „Podróżnik” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Gdy dorosnę, to zostanę podróżnikiem.
Mam już mapę i latarkę, plany także mam.
Będę takim podróżnikiem samotnikiem,
bo na mapie cały świat dobrze już znam.
Będę plecak mieć ogromny i aparat,
i w namiocie spać, na gitarze grać.
A wieczorem swe przygody zapisywać w notatniku.
Marzę, by tych przygód mieć bez liku.
Ref.: Wieża Eiffla jest w Paryżu, Koloseum w Rzymie,
Disneyland jest na Florydzie, a Big Ben w Londynie.
Są w Afryce piramidy, na Arktyce śniegi.
Wielki Mur jest w Azji, w Chinach, a fiordy w Norwegii.
Wszędzie tam pojechać chcę, lecz jestem na etapie,
gdy na razie podróżuję palcem po mapie.
2. Będę sobie podróżować samolotem.
Wielkim statkiem lub żaglówką płynąć radę dam.
Gdy pustynię zwiedzić będę mieć ochotę,
na wielbłądzie zrobię kurs to tu, to tam.
Podróżować chcę czymkolwiek, co jest fajne.
Może to być koń, może to być słoń.
Mogę nawet wraz z bagażem jechać szybko na rowerze,
autem, w saniach albo na skuterze.
Ref.: Wieża Eiffla jest w Paryżu, Koloseum w Rzymie…
" Supermocni" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
1. Coś wam dzisiaj powiem – ja bohaterów znam.
To super są bohaterowie – rodziców takich mam.
Nie muszą zmieniać strojów i nosić peleryny,
by być od zadań tych specjalnych dla całej swojej superrodziny.
Ref.: Mama leczy wszystkie brzuszki i paluszki.
Tata ciągle coś naprawia tu i tam.
Mama szepcze bajki słodkie do poduszki.
Tata wozi nas po mieście, lody kupuje nam.
Mamie można mówić wszystko, można się rozczulić.
I to, co tak zasmuciło, odejdzie w cień.
A do taty jak do miśka można się przytulić.
To są moi Supermocni na każdy dzień.
To są moi Supermocni na każdy dzień.
2. Coś wam dzisiaj powiem – rodzice mają moc.
Tej mocy ciągle używają – codziennie, w dzień i noc.
I czuję się bezpiecznie, gdy jestem w domu z nimi,
bo nic się złego stać nie może pod jednym dachem z Supermocnymi
Ref.: Mama leczy wszystkie brzuszki i paluszki.
Wierszyk logorytmiczny
autor:Wiesława Żaba-Żabińska
Zrób do przodu cztery kroki
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij noga raz i dwa,
bo zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroki trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć.
Wkoło obróć się raz - dwa,
skacz jak piłka : hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
w przód wyciągnij nogi obie
„Dzieci całej Ziemi” – Jolanta Kucharczyk
1. Na całej Ziemi mieszkają dzieci.
To samo słońce w górze im świeci.
Każde chce kochać tatę i mamę.
Każde chce zawsze być przez nich kochane.
Ref.: Jesteśmy dziećmi. To nasz świat.
Czy ktoś ma mniej czy więcej lat.
Mamy marzenia, a spełniać je
to jest nasz cel, to jest nasz cel.
Lubimy żarty, figle też,
śmiech i zabawy, słońce i deszcz.
Przyjaciół wielu lubimy mieć
i lody, lody, lody jeść!
2. Na całej Ziemi dzieci jest wiele
i wszystkie lubią w morzu kąpiele.
Lubią spacery, lubią huśtawki,
bajki, piosenki i nowe zabawki.
Ref.: Jesteśmy dziećmi…
3. Na całej Ziemi dzieci tysiące,
gdzie kraje zimne, kraje gorące.
W miastach i wioskach dzieci mieszkają.
Swoje rodziny tak bardzo kochają.
Ref.: Jesteśmy dziećmi…