Czerwiec

Jak żyrafa myje szyję?

  • Nabywanie wiedzy o zwierzętach mieszkających na stepie
  • Zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na sawannie
  • Poznawanie egzotycznej roślinności
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, które można zobaczyć w Zoo
  • Zapoznanie z działaniem wagi szalkowej
  • Porównywanie masy przedmiotów
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykorzystanie różnorodnych materiałów

Na co czeka Pani Lato?

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem
  • Badanie stałości ilości płynów
  • Poznawanie cech krajobrazu górskiego
  • Poszerzanie wiedzy o jeziorach i morzach, uczestniczenie w eksperymentach
  • Poznawanie miejsc, w których można się zatrzymać w czasie wakacyjnego pobytu
  • Rozwijanie wyobraźni
  • Poznawanie ciekawych miejsc w Polsce, w których można spędzić wakacje

Za co kochamy wakacje?

  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wakacjach
  • Uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które powodują zagrożenie dla zdrowia i życia
  • Poznanie pojęcia „obieżyświat”
  • Zdobywanie informacji dotyczących wybranych miejsc znajdujących się poza granicami Polski
  • Rozpoznawanie cyfr i liczb oraz liter
  • Zabawy badawcze z wodą
  • Klasyfikowanie środków transportu
  • Rozwijanie myślenia twórczego poprzez stosowanie różnych metod i technik twórczych, np.: rysowania oskomatów (uzupełnianie bazgrołów, aby powstał rysunek), burzy mózgów, analogii
  • Poznawanie muzyki z różnych państw, improwizacje instrumentalne

Jak dać przedmiotom drugie życie?

  • Poznawanie różnych właściwości papieru
  • Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystywania plastikowych przedmiotów
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni
  • Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystania szkła
  • Zapoznanie z różnorodnością i właściwościami metali
  • Przygotowanie pracy upcyclingowej, rozwijanie ekspresji teatralnej

 

„LATO I BIURO PODRÓŻY” sł. i muz. Jolanta Kucharczyk

1.Co to za namiot zielony stanął na trawie?
Okna otwarte na wszystkie ma strony,
wygląda ciekawie.
Do środka więc wchodzimy.
− Dzień dobry − grzecznie mówimy.
A w środku pachnie kwiatami i Lato nas wita słowami:

Ref.: − To jest moje biuro podróży.
Wszystkim doradza, wszystkim służy.
Oferta moja jest bardzo bogata −
mówi Lato i wianki zaplata.
Można pojechać w góry wysokie.
Można zobaczyć jeziora głębokie.
Łąki pachnące, morza szumiące
i wąskie uliczki, gdzie stoją kolorowe kamieniczki.

2. Lato usiadło z uśmiechem w fotelu z wikliny.
− Proszę, zobaczcie pocztówki i mapy, i zjedzcie maliny.
Katalog wyjazdowy od dawna już jest gotowy.
Zapraszam, by trochę zwiedzić i piękne zakątki odwiedzić.

 

"Domowa orkiestra" sł. i muz. Krystyna Gowik

1.Raz, gdy cisza w domu była, filiżanka zatańczyła.
Gdy zobaczył to kubeczek, to zeskoczył na stołeczek.
Wnet gazeta się zbudziła, kiedy na nich popatrzyła.
i już wszyscy razem grają, tańczą, dźwięczą i szurają.

Ref. Ram-tam-tam, gra orkiestra.
Ram-tam-tam, ta domowa.
Najfajniejsza, przebojowa.
Dam, daba, daba, dam, dam, dam, dam.

2.Brzęczy szklanka, rondel dzwoni, gdy za garnkiem szybko goni.
Grają nawet dwa ołówki oraz cztery temperówki.
Obok szafki jakieś śmieszki - popychają się orzeszki.
Nawet kapcie chcą na scenie dać dziś swoje przedstawienie.

Ref. Ram-tam-tam, gra orkiestra…

 

„Gimnastyka ze zwierzętami” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
1. Małpy skaczą w prawo, w lewo, hop, hop, hop.
To na kamień, to na drzewo, hop, hop, hop.
Zebry na kopytkach swoich galopują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
Węże pełzną zygzakami, sss, sss, sss.
Raz przed nami, raz za nami, sss, sss, sss.
Gepard biega i trenuje, sprinty ćwiczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.

Ref.: Czy gotowi już jesteście…

2. Kameleon do tej pory, raz, dwa, trzy,
wciąż wybiera swe kolory, raz, dwa, trzy.
Hipopotam wielką paszczą głośno kłapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
Nagle wszyscy się schowali, ciii, ciii, ciii,
bo krokodyl się przyczaił, ciii, ciii, ciii.
Lecz do akcji teraz tutaj my wkroczymy
i tego zwierzaka do wody zagonimy.
I tego zwierzaka do wody zagonimy.

Ref.: Czy gotowi już jesteście…

 

„Lato na wakacjach” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas,
do przedszkola. Wita lato wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

Ref.: Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!

2. Więc walizki spakujemy, plecak,
piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.

Ref.: Na na na…

 

Wiersz Agaty Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”
Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi:
budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje,
mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?