Czerwiec
Jak żyrafa myje szyję?
- Nabywanie wiedzy o zwierzętach mieszkających na stepie
- Zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na sawannie
- Poznawanie egzotycznej roślinności
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi, które można zobaczyć w Zoo
- Zapoznanie z działaniem wagi szalkowej
- Porównywanie masy przedmiotów
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykorzystanie różnorodnych materiałów
Na co czeka Pani Lato?
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem
- Badanie stałości ilości płynów
- Poznawanie cech krajobrazu górskiego
- Poszerzanie wiedzy o jeziorach i morzach, uczestniczenie w eksperymentach
- Poznawanie miejsc, w których można się zatrzymać w czasie wakacyjnego pobytu
- Rozwijanie wyobraźni
- Poznawanie ciekawych miejsc w Polsce, w których można spędzić wakacje
Za co kochamy wakacje?
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wakacjach
- Uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które powodują zagrożenie dla zdrowia i życia
- Poznanie pojęcia „obieżyświat”
- Zdobywanie informacji dotyczących wybranych miejsc znajdujących się poza granicami Polski
- Rozpoznawanie cyfr i liczb oraz liter
- Zabawy badawcze z wodą
- Klasyfikowanie środków transportu
- Rozwijanie myślenia twórczego poprzez stosowanie różnych metod i technik twórczych, np.: rysowania oskomatów (uzupełnianie bazgrołów, aby powstał rysunek), burzy mózgów, analogii
- Poznawanie muzyki z różnych państw, improwizacje instrumentalne
Jak dać przedmiotom drugie życie?
- Poznawanie różnych właściwości papieru
- Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystywania plastikowych przedmiotów
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni
- Zapoznanie ze sposobami ponownego wykorzystania szkła
- Zapoznanie z różnorodnością i właściwościami metali
- Przygotowanie pracy upcyclingowej, rozwijanie ekspresji teatralnej
„LATO I BIURO PODRÓŻY” sł. i muz. Jolanta Kucharczyk
1.Co to za namiot zielony stanął na trawie?
Okna otwarte na wszystkie ma strony,
wygląda ciekawie.
Do środka więc wchodzimy.
− Dzień dobry − grzecznie mówimy.
A w środku pachnie kwiatami i Lato nas wita słowami:
Ref.: − To jest moje biuro podróży.
Wszystkim doradza, wszystkim służy.
Oferta moja jest bardzo bogata −
mówi Lato i wianki zaplata.
Można pojechać w góry wysokie.
Można zobaczyć jeziora głębokie.
Łąki pachnące, morza szumiące
i wąskie uliczki, gdzie stoją kolorowe kamieniczki.
2. Lato usiadło z uśmiechem w fotelu z wikliny.
− Proszę, zobaczcie pocztówki i mapy, i zjedzcie maliny.
Katalog wyjazdowy od dawna już jest gotowy.
Zapraszam, by trochę zwiedzić i piękne zakątki odwiedzić.
"Domowa orkiestra" sł. i muz. Krystyna Gowik
1.Raz, gdy cisza w domu była, filiżanka zatańczyła.
Gdy zobaczył to kubeczek, to zeskoczył na stołeczek.
Wnet gazeta się zbudziła, kiedy na nich popatrzyła.
i już wszyscy razem grają, tańczą, dźwięczą i szurają.
Ref. Ram-tam-tam, gra orkiestra.
Ram-tam-tam, ta domowa.
Najfajniejsza, przebojowa.
Dam, daba, daba, dam, dam, dam, dam.
2.Brzęczy szklanka, rondel dzwoni, gdy za garnkiem szybko goni.
Grają nawet dwa ołówki oraz cztery temperówki.
Obok szafki jakieś śmieszki - popychają się orzeszki.
Nawet kapcie chcą na scenie dać dziś swoje przedstawienie.
Ref. Ram-tam-tam, gra orkiestra…
„Gimnastyka ze zwierzętami” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
1. Małpy skaczą w prawo, w lewo, hop, hop, hop.
To na kamień, to na drzewo, hop, hop, hop.
Zebry na kopytkach swoich galopują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
Węże pełzną zygzakami, sss, sss, sss.
Raz przed nami, raz za nami, sss, sss, sss.
Gepard biega i trenuje, sprinty ćwiczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.
Ref.: Czy gotowi już jesteście…
2. Kameleon do tej pory, raz, dwa, trzy,
wciąż wybiera swe kolory, raz, dwa, trzy.
Hipopotam wielką paszczą głośno kłapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
Nagle wszyscy się schowali, ciii, ciii, ciii,
bo krokodyl się przyczaił, ciii, ciii, ciii.
Lecz do akcji teraz tutaj my wkroczymy
i tego zwierzaka do wody zagonimy.
I tego zwierzaka do wody zagonimy.
Ref.: Czy gotowi już jesteście…
„Lato na wakacjach” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas,
do przedszkola. Wita lato wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.
Ref.: Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
2. Więc walizki spakujemy, plecak,
piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
Ref.: Na na na…
Wiersz Agaty Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”
Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi:
budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje,
mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?