Grudzień
1. „Jak wyglądał świat przed milionami lat” –zapoznanie z życiem dinozaurów i wzbogacenie wiedzy o dinozaurach, rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności wokalnych, stosowanie przymiotnika duży, większy, największy, zapoznanie ze świętem górników – Barbórka, układanie obrazków dinozaurów względem siebie wg poleceń nauczyciela, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie percepcji wzrokowej
2. „Idzie zima ze śniegiem” - dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.), ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku, nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp., rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu, na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek), poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
3. Projekt Kuchnia Projekt edukacyjny ,,Pyszny sposób na nudę czyli przedszkolna książka kucharska’’ -dbanie o higienę podczas przyrządzania posiłków, przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw, przestrzeganie ustalonych zasad podczas korzystania ze sprzętu elektrycznego w kuchni, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. owoce i warzywa - barwa, wielkość), doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5, doskonalenie umiejętności rytmicznego poruszania się w tańcu, samodzielne oglądanie książek kucharskich, słuchanie wierszy o tematyce kulinarnej
4. „W oczekiwaniu na święta” - kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń, maszerowanie w rytmie
wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok, liczenie wyodrębnianych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, liczenie na palcach, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu, na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
„Zima”
- Lecą kule śniegowe,
Julka mknie na sankach.
Lepią dzieci ze śniegu
Pięknego bałwanka
Ref.: Zatańczymy, bałwanku
Baw się razem z nami
Teraz biegać będziemy
Pomiędzy drzewami (2x)
- Wyszedł z lasu zajączek
I sarenka mała,
Bo bałwanka ze śniegu
Jeszcze nie widziała.
- Nasz bałwanek się cieszy:
Jak tu pięknie w lesie,
Śmiech wesoły daleko
Echo leśne niesie.
„Choinka”
- Pachnąca, zielona,
Przybyła dziś do nas,
Witamy cię wszyscy
Choinko zielona.
Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka
na niebie zaświeci,
kolędę zanucą
z rodzicami dzieci (2x)
- Na niej bombki, łańcuch
Malutkie serduszka.
Pachnące pierniczki
I małe jabłuszka.
- Nasza choineczka
Pięknie przystrojona,
Kolorowym blaskiem
Zamruga dziś do nas.
„Choinka”
- Pachnąca, zielona,
Przybyła dziś do nas,
Witamy cię wszyscy
Choinko zielona.
Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka
na niebie zaświeci,
kolędę zanucą
z rodzicami dzieci (2x)
- Na niej bombki, łańcuch
Malutkie serduszka.
Pachnące pierniczki
I małe jabłuszka.
- Nasza choineczka
Pięknie przystrojona,
Kolorowym blaskiem
Zamruga dziś do nas.
„Święty z niespodziankami”
Idzie dobry święty,
Uśmiecha się w koło,
Grzecznym dzieciom biją
Serduszka wesoło.
Niesie w dużym worku
Słodyczy bez liku,
Pełno dzisiaj wszędzie
Radości i krzyku.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Christmas (Boże Narodzenie)
Toys (Zabawki)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Christmas tree, star, Santa Claus, presents, teddy bear, blocks, bubbles, Merry Christmas!
Zabawa ruchowo-muzyczna: “Little star”
Twinkle, twinkle little star!
Santa Claus is not too far.
Up, up, up, can you see!
Up, up, up, in the tree!
Twinkle, twinkle little star!
Santa Claus is not too far.
Merry Christmas, ho, ho, ho!