Październik

Temat tygodnia: : Jak jesienią dbać o zdrowie?

· rozwijanie mowy;

· kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.

· zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza;

· rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.

· kształcenie poczucia rytmu;

· doskonalenie dykcji i artykulacji.

· rozwijanie sprawności ruchowej;

· rozwijanie orientacji przestrzennej.

· rozwijanie sprawności manualnej;

· wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu.

Temat tygodnia: Kto może być nauczycielem? ”

· rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;

· rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.

· rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;

· rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.

· doskonalenie techniki ruchu;

· doskonalenie dykcji i artykulacji.

· zdobywanie informacji na temat rodzajów prezentów, które można wręczyć nauczycielowi;

· rozwijanie umiejętności plastycznych.

· rozwijanie sprawności ruchowej;

· rozwijanie orientacji przestrzennej.

Temat tygodnia: W co się bawi z nami jesienny wiatr?

Zamierzenia wychowawczo–dydaktyczne (cele główne):

· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;

· zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych.

· rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;

· kształtowanie nawyków sprzyjających zdrowiu.

· rozwijanie swobody ruchów;

· doskonalenie dykcji i artykulacji.

· rozwijanie sprawności ruchowej;

· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.

· rozwijanie sprawności manualnej;

· rozwijanie ciekawości poznawczej.

Temat tygodnia: „ Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

· rozwijanie mowy;

· rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności manualnych.

· poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt;

· rozwijanie umiejętności matematycznych.

· rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowych;

· doskonalenie percepcji słuchowej.

· rozwijanie sprawności ruchowej;

· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.

· poznanie wyglądu i zwyczajów jeża jesienią;

· rozwijanie umiejętności manualnych.
 

„Kto ?” – wiersz

Nasza pani umie wszystko:

Umie nazwy nadać listkom,

w nazwach kwiatów i motyli

Też się nigdy nie pomyli.

Gdy nasadzi kwiatków wiosną,

To bądź pewien, że wyrosną.

A gdy ul opatrzy pszczołom –

Zaraz pszczołom jest wesoło.

A kto leczy zbite nosy?

Kto zaplata lalkom włosy?

Kto przykroi im sukienki?

Kto najmilsze zna piosenki?

Kto nam robi wycinanki,

Malowanki i pisanki?

Nasza pani! Nasza pani!

Nic trudnego nie ma dla niej.

A powiastek zna bez liku!

Jeszcze więcej niż w „Świerszczyku”

O roślinach, o zwierzętach –

Któż by wszystko to spamiętał!

Więc siedzimy zasłuchani,

Kiedy mówi nasza pani

 

„Wietrzyk - psotnik” - piosenka

1. Wiatr zapukał w okno do dzieci: „Halo, hej! Maluchy, jak leci? Nie chce mi się biegać po polach, przyjdę do waszego przedszkola”. Nie! Nie! Nie!

Ref: Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić, utulić sarenki w lesie, kałuże osuszyć i liście posprzątać, bez ciebie cóż zrobi jesień!

2. Wiatr zapukał w okno leciutko: „Bez was, dzieci, trochę mi smutno. Nie chce mi się gwizdać i biegać, wolę z wami trochę pośpiewać…”

Ref: Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić,

3. „A ja chce rozkręcić zabawki albo rozkołysać huśtawki. Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki, zbudzić wasze misie i lalki…” Nie! Nie! Nie!

 

„O zdrowie trzeba dbać” - piosenka

Ref. Jeśli nie wiesz,

Jak dbać o zdrowie,

Przedszkolak ci to powie !

1. Zawsze dobrze się odżywiam,

Jem owoce i warzywa.

Bo witamin jest tam dużo,

Więc mojemu zdrowiu służą.

Ref. Jeśli nie wiesz, Jak dbać o zdrowie,

2. O kondycję dbam codziennie,

Chętnie jeżdżę na rowerze.

Co dzień się gimnastykuję,

Biegam ,skaczę, spaceruję.

Ref. Jeśli nie wiesz, Jak dbać o zdrowie,