Październik
Temat tygodnia: : Jak jesienią dbać o zdrowie?
· rozwijanie mowy;
· kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
· zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza;
· rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.
· kształcenie poczucia rytmu;
· doskonalenie dykcji i artykulacji.
· rozwijanie sprawności ruchowej;
· rozwijanie orientacji przestrzennej.
· rozwijanie sprawności manualnej;
· wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu.
Temat tygodnia: Kto może być nauczycielem? ”
· rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;
· rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.
· rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;
· rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.
· doskonalenie techniki ruchu;
· doskonalenie dykcji i artykulacji.
· zdobywanie informacji na temat rodzajów prezentów, które można wręczyć nauczycielowi;
· rozwijanie umiejętności plastycznych.
· rozwijanie sprawności ruchowej;
· rozwijanie orientacji przestrzennej.
Temat tygodnia: W co się bawi z nami jesienny wiatr?
Zamierzenia wychowawczo–dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
· zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych.
· rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
· kształtowanie nawyków sprzyjających zdrowiu.
· rozwijanie swobody ruchów;
· doskonalenie dykcji i artykulacji.
· rozwijanie sprawności ruchowej;
· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
· rozwijanie sprawności manualnej;
· rozwijanie ciekawości poznawczej.
Temat tygodnia: „ Jaki plan na jesień mają zwierzęta?
· rozwijanie mowy;
· rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności manualnych.
· poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt;
· rozwijanie umiejętności matematycznych.
· rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowych;
· doskonalenie percepcji słuchowej.
· rozwijanie sprawności ruchowej;
· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
· poznanie wyglądu i zwyczajów jeża jesienią;
· rozwijanie umiejętności manualnych.
„Kto ?” – wiersz
Nasza pani umie wszystko:
Umie nazwy nadać listkom,
w nazwach kwiatów i motyli
Też się nigdy nie pomyli.
Gdy nasadzi kwiatków wiosną,
To bądź pewien, że wyrosną.
A gdy ul opatrzy pszczołom –
Zaraz pszczołom jest wesoło.
A kto leczy zbite nosy?
Kto zaplata lalkom włosy?
Kto przykroi im sukienki?
Kto najmilsze zna piosenki?
Kto nam robi wycinanki,
Malowanki i pisanki?
Nasza pani! Nasza pani!
Nic trudnego nie ma dla niej.
A powiastek zna bez liku!
Jeszcze więcej niż w „Świerszczyku”
O roślinach, o zwierzętach –
Któż by wszystko to spamiętał!
Więc siedzimy zasłuchani,
Kiedy mówi nasza pani
„Wietrzyk - psotnik” - piosenka
1. Wiatr zapukał w okno do dzieci: „Halo, hej! Maluchy, jak leci? Nie chce mi się biegać po polach, przyjdę do waszego przedszkola”. Nie! Nie! Nie!
Ref: Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić, utulić sarenki w lesie, kałuże osuszyć i liście posprzątać, bez ciebie cóż zrobi jesień!
2. Wiatr zapukał w okno leciutko: „Bez was, dzieci, trochę mi smutno. Nie chce mi się gwizdać i biegać, wolę z wami trochę pośpiewać…”
Ref: Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić,
3. „A ja chce rozkręcić zabawki albo rozkołysać huśtawki. Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki, zbudzić wasze misie i lalki…” Nie! Nie! Nie!
„O zdrowie trzeba dbać” - piosenka
Ref. Jeśli nie wiesz,
Jak dbać o zdrowie,
Przedszkolak ci to powie !
1. Zawsze dobrze się odżywiam,
Jem owoce i warzywa.
Bo witamin jest tam dużo,
Więc mojemu zdrowiu służą.
Ref. Jeśli nie wiesz, Jak dbać o zdrowie,
2. O kondycję dbam codziennie,
Chętnie jeżdżę na rowerze.
Co dzień się gimnastykuję,
Biegam ,skaczę, spaceruję.
Ref. Jeśli nie wiesz, Jak dbać o zdrowie,