Listopad
1. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
· zachęcanie do zdrowego stylu życia,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· zachęcanie do dbania o czystość,
· utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką K, k”
· rozwijanie sprawności manualnych,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· rozwijanie aparatu głosowego,
· zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
· uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
· uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· zachęcanie do dbania o zęby,
· rozwijanie sprawności fizycznej.
2. Mój dom
· nabywanie nowej wiedzy na temat Polski
· utrwalanie dotychczas poznanej wiedzy o Polsce
· poznawanie wybranych strojów ludowych
· kształtowanie uczuć patriotycznych,
· rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką T, t”
· dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
· rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych,
· sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
· poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
· utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu’
· poznawanie zwyczajów kotów i psów,
· rozwijanie narządów artykulacyjnych,
3. Moje prawa i obowiązki
· uświadamianie dzieciom ich praw,
· uświadamianie dzieciom ich obowiązków,
· utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
· rozwijanie pamięci muzycznej i słuchu muzycznego,
· rozwijanie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne typu ”Zabawy ze szlaczkami i z literkami”,
· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką D, d”
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
· poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
· zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka,
· przybliżenie sylwetki Janusza Korczaka,
· zapoznanie ze zwyczajami dzieci w wybranych krajach
4. Jak wyglądał świat przed milionami lat
· poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką L, l”
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem,
· rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
· wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych,
· poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego,
· rozwijanie słuchu fonematycznego ,
· rozwijanie orientacji przestrzennej,
· nabywanie umiejętności szybkiego reagowania współdziałania w parze i w grupie rówieśniczej
Piosenka „Uśmiechnij się do sera” sł. i muz. Krystyna Gowik
Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak
i cały świat jest zły, tak jak ty.
I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!
Więc radę dobrą dam dzisiaj ci.
Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,
kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,
pomachaj do marchewki już z daleka.
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,
na spacer co dzień iść i dobry humor mieć.
Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są
i dadzą siłę ci – raz, dwa, trzy!
Owoców słodki sok przez cały długi rok
uśmiechu doda i otrze łzy.
Ref: Uśmiechnij się…
Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.
Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?
Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!
A za marudą zamkniesz już drzwi!
Ref.: Uśmiechnij się…
Piosenka „Kundelek Felek”
Kundelek Felek często się smuci,
że jego pani do domu nie wróci.
I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,
bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.
Ref.: Kundelek Felek…
Kundelek Felek z radości szczeka
i piłkę goni, gdy ta mu ucieka.
A kiedy burza, deszcz pada z nieba,
to Felka mocno tak przytulić trzeba!
Ref.: Kundelek Felek…
Kundelek Felek zły bywa czasem
i wtedy warczy jak traktor pod lasem!
Więc szybko podaj mu psie pyszności,
a wtedy miną mu pieskowe złości.
Ref.: Kundelek Felek…
Choć nic nie mówią nasze zwierzaki,
to chcą opieki i twojej uwagi.
Bo każde czuje swego człowieka,
kocha i tęskni, i zawsze czeka!
Wiersz ”Świat wspaniały”
Mama i tata to świat nasz cały –
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały;
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Wiersz „Dinozaury” A. Wojtyła
Dinozaury to takie stworzenia,
których już od dawna na świecie nie ma.
Niektóre były duże, wielkości wieżowca,
a inne małe, na przykład jak owca.
Drapieżny tyranozaur był groźny szalenie,
jego się bało każde stworzenie.
Największe były brontozaury chyba,
ich szyje sięgały prawie do nieba.
Skubały listki z koron drzew,
smakował im także mały krzew.
Pterozaury to gady, które latały,
one naszym ptakom początek dały.
Diplodoki to gady pływające,
ich rozmiary były imponujące.
Dinozaury wyginęły miliony lat temu
i do dzisiaj nie wiemy czemu.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Weather (Opisywanie pogody)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
warm; cold; windy; stormy; snowing; balloon; What’s the weather like? It’s …; Go away!; Come to us another day!
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
It’s too heavy!; Knock, knock! Who wants to play?; Can I have…? Here you are!; Here you go!; I’m flying!; Tick the boxes!; Look outside!; Are they the same?; Catch/Don’t catch!
Piosenki: “Rain, rain go away”
Rain, rain go away,
Come again, another day,
Little Johnny wants,
Rain, rain go away!