Listopad

1. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

· zachęcanie do zdrowego stylu życia,

· rozwijanie umiejętności liczenia,

· zachęcanie do dbania o czystość,

· utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,

· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką K, k”

· rozwijanie sprawności manualnych,

· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

· rozwijanie aparatu głosowego,

· zachęcanie do wykonywania prostych potraw,

· uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,

· uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,

· rozwijanie słuchu fonematycznego,

· zachęcanie do dbania o zęby,

· rozwijanie sprawności fizycznej.

2. Mój dom

· nabywanie nowej wiedzy na temat Polski

· utrwalanie dotychczas poznanej wiedzy o Polsce

· poznawanie wybranych strojów ludowych

· kształtowanie uczuć patriotycznych,

· rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,

· rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką T, t”

· dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,

· rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych,

· sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,

· poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,

· utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu’

· poznawanie zwyczajów kotów i psów,

· rozwijanie narządów artykulacyjnych,

3. Moje prawa i obowiązki

· uświadamianie dzieciom ich praw,

· uświadamianie dzieciom ich obowiązków,

· utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,

· rozwijanie pamięci muzycznej i słuchu muzycznego,

· rozwijanie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne typu ”Zabawy ze szlaczkami i z literkami”,

· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką D, d”

· rozwijanie słuchu fonematycznego,

· przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,

· poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,

· zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka,

· przybliżenie sylwetki Janusza Korczaka,

· zapoznanie ze zwyczajami dzieci w wybranych krajach

4. Jak wyglądał świat przed milionami lat

· poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów,

· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

· rozwijanie umiejętności liczenia,

· odkrywanie literek poprzez ‘”Zabawy z literką L, l”

· rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,

· rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem,

· rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,

· wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych,

· poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego,

· rozwijanie słuchu fonematycznego ,

· rozwijanie orientacji przestrzennej,

· nabywanie umiejętności szybkiego reagowania współdziałania w parze i w grupie rówieśniczej

Piosenka „Uśmiechnij się do sera” sł. i muz. Krystyna Gowik

Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak

i cały świat jest zły, tak jak ty.

I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!

Więc radę dobrą dam dzisiaj ci.

Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,

kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.

Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,

pomachaj do marchewki już z daleka.

Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,

na spacer co dzień iść i dobry humor mieć.

Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są

i dadzą siłę ci – raz, dwa, trzy!

Owoców słodki sok przez cały długi rok

uśmiechu doda i otrze łzy.

Ref: Uśmiechnij się…

Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.

Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?

Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!

A za marudą zamkniesz już drzwi!

Ref.: Uśmiechnij się…

 

Piosenka „Kundelek Felek”

Kundelek Felek często się smuci,

że jego pani do domu nie wróci.

I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,

bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.

Ref.: Kundelek Felek…

Kundelek Felek z radości szczeka

i piłkę goni, gdy ta mu ucieka.

A kiedy burza, deszcz pada z nieba,

to Felka mocno tak przytulić trzeba!

Ref.: Kundelek Felek…

Kundelek Felek zły bywa czasem

i wtedy warczy jak traktor pod lasem!

Więc szybko podaj mu psie pyszności,

a wtedy miną mu pieskowe złości.

Ref.: Kundelek Felek…

Choć nic nie mówią nasze zwierzaki,

to chcą opieki i twojej uwagi.

Bo każde czuje swego człowieka,

kocha i tęskni, i zawsze czeka!

 

Wiersz ”Świat wspaniały”

Mama i tata to świat nasz cały –

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały;

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Wiersz „Dinozaury” A. Wojtyła

Dinozaury to takie stworzenia,

których już od dawna na świecie nie ma.

Niektóre były duże, wielkości wieżowca,

a inne małe, na przykład jak owca.

Drapieżny tyranozaur był groźny szalenie,

jego się bało każde stworzenie.

Największe były brontozaury chyba,

ich szyje sięgały prawie do nieba.

Skubały listki z koron drzew,

smakował im także mały krzew.

Pterozaury to gady, które latały,

one naszym ptakom początek dały.

Diplodoki to gady pływające,

ich rozmiary były imponujące.

Dinozaury wyginęły miliony lat temu

i do dzisiaj nie wiemy czemu.

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Weather (Opisywanie pogody)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

warm; cold; windy; stormy; snowing; balloon; What’s the weather like? It’s …; Go away!; Come to us another day!

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

It’s too heavy!; Knock, knock! Who wants to play?; Can I have…? Here you are!; Here you go!; I’m flying!; Tick the boxes!; Look outside!; Are they the same?; Catch/Don’t catch!

Piosenki: “Rain, rain go away”

Rain, rain go away,

Come again, another day,

Little Johnny wants,

Rain, rain go away!