Marzec
1. Kosmos
· Poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata.
· Poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars.
· Gromadzenie wiadomości o kosmosie (poprzez literaturę, zdjęcia, albumy, internet).
· Poznawanie satelity Ziemi – Księżyca; poznawanie ciekawostek, legend z nim związanych.
· Poznawanie w sposób pośredni zawodów związanych z kosmosem – kosmonauty, astronoma.
· Przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika
2. Zwierzęta z dżungli i sawanny
• zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
· zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
· poznawanie roślinności dżungli i sawanny
• dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
3. Marcowa pogoda
· poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
· poznawanie cech kuli,
· wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
· dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
· zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
· obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
· utrwalanie nazw dni tygodnia,
· określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
4, Wiosenne przebudzenia
• poznawanie oznak wiosny,
• poznawanie nazw mieszkańców łąki
• kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• poznawanie budowy motyla,
• poznawanie przyczyn ochrony roślin,
• poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
· rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez zabawy z figurami geometrycznymi
5. Zwierzęta naszych pól i lasów
· zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
· poznawanie zwyczajów sowy,
· rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich,
· poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
· poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
· poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
· zapoznanie z pojęciem gaz,
· przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
Piosenka : „ Oli i kosmiczna podróż” Śpiewające brzdące https://www.youtube.com/watch?v=vDCbBi_difY
Kosmiczna załoga do startu gotowa
Rakieta się trzęsie.
Trzy, dwa, jeden, zero, start.
Już silniki odpalone,
Ogniem zieją w każdą stronę.
Zaraz w kosmos polecimy.
Gwiazd tysiące zobaczymy.
Kosmiczna załoga ……..
Drży rakieta Hałasuje.
Za minutę wystartuje.
Po orbicie naszej Ziemi.
Tak jak statkiem popłyniemy.
Kosmiczna załoga do startu gotowa…..
Kombinezon austronauty
Ma z nas każdy to nie żarty.
Chcemy zwiedzić planet wiele.
Sprawdzić co się na nich dzieje.
Kosmiczna załoga do startu gotowa
Trzy, dwa, jeden zero start.
Trzy, dwa, jeden, zero start
Piosenka „Dżungla” (autorzy nieznani)
I. Dżungla, dżungla,
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego
zawsze ma.
Ref.: Strusie mu się...
Wiersz: „ Marzec” Ludwik Wiszniewski
Przyszedł dzisiaj marzec,
W białych chmurach tłumie,
Chce pogodą rządzić,
Lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
I wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem.
W południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
Że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
Wiosna to czy zima.
Piosenka „Wiosenne buziaki”
I. Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop…
III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop…
Wiersz: „ Zając” Kamil Bednarek
Zając Zając zwierzakiem jest wyjątkowym,
długie ma uszy na czubku głowy.
uszami wciąż nasłuchuje, czy nikt na niego dziś nie poluje.
Oczka ma śliczne, ogon mięciutki, i zawsze lubi być wesolutki.
Skacze wysoko, pełno go wszędzie, szczęśliwy zając niech zawsze będzie.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:) Clothes (Części garderoby) Getting dressed (ubieramy się) Numbers 1–5 (Liczbniki 1–5)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
shirt; trousers; wellies; raincoat; PJs; sleepy;
What a mess! Can you see…? Help me, please! Put on…; numbers 1–5; colours.
Piosenka: Let’s Get Dressed Song
Everybody put your socks on,
Your socks on, Your socks on,
Everybody put your socks on,
Let’s do it this way,
First put in one foot,
And then put in the other foot,
Everybody put your socks on,
Let’s go out to play,
Everybody put your pants on,
Your pants on, Your pants on,
Everybody put your pants on,
Let’s do it this way,
First put in one leg,
And then put in the other leg,
Everybody put your pants on,
Let’s go out to play,
Everybody put your shirt on,
Your shirt on, Your shirt on,
Everybody put your shirt on,
Let’s do it this way,
First put in one arm,
And then put in the other arm,
Everybody put your shirt on,
Let’s go out to play,
Everybody put your shoes on,
Your shoes on, Your shoes on,
Everybody put your shoes on,
Let’s do it this way,
First put in one foot,
And then put in the other foot,
Everybody put your shoes on,
Let’s go out to play,
Everybody put your coat on,
Your coat on, Your coat on,
Everybody put your coat on,
Let’s do it this way,
First put in one arm,
And then put in the other arm,
Everybody put your coat on,
Let’s go out to play,
Let’s go out to play.
Zabawa ruchowa:
Abracadabra, One-two-three!
Now we are teddy bears so walk with me.
Abracadabra, One-two-three!
Now we are dolls so dance with me.
Abracadabra, One-two-three!
Now we are cars so drive with me.
Abracadabra, One-two-three!
Now we are balls so jump with me.