Projekty
I. Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” to ogólnopolski projekt edukacyjny autorstwa Anety Konefał, którego celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci. Inicjatywa opiera się na głośnym czytaniu, zabawach literackich i działaniach twórczych, które wprowadzają najmłodszych w świat książek. Projekt uczy nie tylko miłości do literatury, ale także rozwija kreatywność, samodzielność, umiejętność słuchania i współpracy. W działania włączają się również rodzice oraz przedstawiciele środowiska lokalnego, dzięki czemu czytanie staje się wspólnym, wartościowym doświadczeniem.
II. Projekt Edukacyjny "Sensoplastyczne aktywności" - autor Patrycja Stankiewicz
Projekt ma za zadanie pobudzać zmysł: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku poprzez wykorzystanie bezpiecznych produktów i barwników spożywczych. Pomaga odkrywać, rozwijać i wspomagać umiejętność kreatywnego poznawania rzeczywistości. Zajęcia z sensoplastyki mają właściwości terapeutyczne m. in.: uspokajają, odprężają oraz rozładowują napięcie emocjonalne i mięśniowe, ułatwiają nawiązanie kontaktu emocjonalnego i ułatwiają budowanie właściwych relacji oraz uczą współdziałać w grupie.
III. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy Zmysłami” - którego głównym celem jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowanie wiedzy na temat integracji sensorycznej.
IV. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Czuciaki z krainy emocji” " - to projekt wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej.
Podczas fascynującej całorocznej przygody dzieci spotkają się z Czuciakami. Te małe stworzenia o intrygującej nazwie przybędą prosto z Krainy Emocji ze specjalną misją – pomogą nam poznać, zrozumieć i regulować nasze emocje.
Nie zabraknie też momentów, kiedy to dzieci wyruszą do Krainy Emocji, aby odkrywać tajemnice świata uczuć. A wszystko po to, aby w przyszłości być szczęśliwymi i świadomymi dorosłymi, którzy zdobędą umiejętności potrzebne do radzenia sobie z emocjami.
V. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Angielski jest fun-tastyczny!"
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest fun-tastyczny!” jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania.
VI. „Kodowanie na dywanie” -projekt ma na celu naukę poprzez zabawę i ruch oraz doświadczenie rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne, krytyczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy rozwijanie umiejętności pracy zespołowej. Podczas zajęć dzieci poznają elementy kodowania oraz będą uczyć się świadomie korzystać z nowoczesnej technologii
VII. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Eko Ludek” jest zwróceniem uwagi na potrzebę budowania świadomości obowiązku dbania o środowisko w jakim żyjemy. Kształtowanie właściwej postawy należy rozpocząć od najmłodszych lat, bowiem świadomość człowieka kształtuje się przez całe życie, jednak jej podstawy każdy zdobywa w dzieciństwie i młodości, kiedy jest wrażliwy na wszystko co go otacza.
VIII. Projekt " Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy" oparty jest na serii książek " Kicia Kocia" autorstwa Anity Głowińskiej opowiada o Kici Koci, jej grupie przyjaciół oraz ich perypetiach. Projekt wprowadza dzieci w świat bohaterów poszczególnych opowiadań, prowadząc przedszkolaki po świecie wartości oraz zabawy. Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych. Dzięki realizacji poszczególnych zadań w oparciu o treść wybranej książki przedszkolaki będą miały możliwość poczuć jak bohaterowie opowiadania, przeżyć podobne przygody, wczuć się w podane sytuacje.
IX. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Wielkie Maniery Małych Ludzi" - Jest to projekt pełen wdzięku i wartości wychowawczych, który wprowadza dzieci w świat dobrych manier, kultury osobistej i codziennej życzliwości! Projekt pokazuje, że dobre maniery to coś więcej niż zasady grzeczności - to codzienna praktyka uprzejmości, życzliwości, odpowiedzialności i szacunku do innych.
X. Ogólnopolski Projekt Czytelniczy „Guzik” promuje czytanie literatury wśród dzieci jako drogę do rozwoju, zdobywania wiedzy i kształtowania wartości. Celem projektu jest rozwój kompetencji czytelniczych, postaw społecznych i twórczego myślenia, a także wychowanie do wartości, budzenie pozytywnych emocji, rozwijanie koncentracji, logiki oraz wyobraźni. Ważnym elementem jest także współpraca z rodzicami.
XI. Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym. Jego celem jest wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego najmłodszych poprzez literaturę, zabawę i działania twórcze. Podstawą projektu są wiersze z książki „O kotku Amadeuszu, czyli wiersze na małe i duże troski”, które w prosty i atrakcyjny sposób pomagają dzieciom poznawać świat uczuć i wartości.
Uczestnicy projektu mają okazję wspólnie z bohaterem – kotem Amadeuszem – odkrywać świat uczuć, wartości i relacji międzyludzkich. Dzięki temu uczą się, jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak radzić sobie z trudnościami, rozwiązywać konflikty oraz jak odnaleźć się w różnych sytuacjach społecznych. Projekt sprzyja również kształtowaniu empatii, wrażliwości, umiejętności współpracy, a także rozwija wyobraźnię i kreatywność dzieci.
XII. Projekt Edukacyjny „Legendy w czytaniu wrażeniowym” skierowany jest do dzieci przedszkola. Jego celem jest przybliżenie najważniejszych polskich legend oraz rozwijanie wyobraźni, zainteresowań czytelniczych i wrażliwości emocjonalnej.
Podczas zajęć nauczyciel zabiera dzieci w wyjątkową podróż do najważniejszych polskich miast. Każda podróż nawiązuje do jednej legendy i jest wzbogacona o elementy teatru – krótkie inscenizacje z użyciem rekwizytów, które pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć i przeżyć opowieść.
XIII. Projekt „Mali Kucharze”
W roku szkolnym 2025/2026 grupa 3-latków „Myszki” będzie realizować projekt edukacyjny „Mali Kucharze”, którego celem jest rozwijanie samodzielności, kreatywności i ciekawości kulinarnej dzieci. Zajęcia pozwolą najmłodszym kształtować zdrowe nawyki żywieniowe, uczyć się zasad higieny, ćwiczyć sprawność rąk podczas prostych działań kulinarnych, a także rozwijać współpracę i radość z działania w grupie.
XIV. Wyzwania Teodora - głównym celem projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Bocian Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania.
XV. Projekt "Mali odkrywcy Wielkiej Brytanii"
Celem projektu jest rozwój umiejętności językowych i kulturowych dzieci w wieku przedszkolnym poprzez wprowadzenie ich do podstaw języka angielskiego oraz kultury Wielkiej Brytanii
.png)
